NYで流行中! 話題の「チョップドサラダ」を作ってみた

NYで流行中! 話題の「チョップドサラダ」を作ってみた

たっぷり食べられちゃうのがうれしい♪
ニューヨークから新しいサラダがやってきました。その名も「チョップドサラダ」。

「チョップドサラダ - Chopped Salad」とは、その名の通り、すべての具材を同じくらいの大きさになるように、小さくカットしたサラダのこと。それ以外は、特にこれといった決まりはありません。健康に気を遣う人が多く、ベジタリアンも多いニューヨークでは、サラダ専門店もたくさんあります。

混ぜ混ぜする前はこんな感じ。彩りキレイに好みの食材を入れられますね。

{NEW} Napa Cabbage Crunch Salad ashleylovestocook.com Makes about 9 cups Ingredients: Dressing 5 tsp. @Nutiva Organic Hemp Oil 1 tsp. toasted sesame oil 1/4 c. @Vitacost Organic Apple Cider Vinegar 1 tsp. reduced-sodium soy sauce (or liquid aminos for gluten free) 3 tsp. Stevia 1/2 tsp. salt 1/8 tsp. black pepper Nut Topping 1 Tbsp. Earth Balance Organic Whipped Buttery Spread 2 Tbsp. sliced almonds 1 Tbsp. @Vitacost Organic Hemp Seeds 1 Tbsp. sesame seeds 1 tsp. Stevia 1 pinch each - cinnamon, cayenne pepper, salt Salad 8 c. Napa cabbage, thinly sliced 1 c. English cucumber, thinly sliced 1/2 c. green onion, thinly sliced 1/4 cilantro, chopped 1 (10.7 oz) can Native Forest Organic Mandarin Oranges, drained (@vitacost) Directions Whisk all dressing ingredients together in a small bowl and set aside. For the nut topping, melt butter in a small skillet over medium heat. Add remaining ingredients and cook until lightly toasted, 3-5 minutes. Remove from heat and allow to cool. In a large bowl mix salad ingredients together and toss with prepared dressing. Allow to sit for 15-20 minutes for flavors to soak in, then sprinkle nut topping on and serve immediately. Nutrition info available on the blog. Use this link http://goo.gl/QeSPwf to save $10 off your first purchase @vitacost #ashleylovestocook #RaiseHealth #nutiva #vitacost http://www.ashleylovestocook.com/2015/03/napa-cabbage-crunch-salad.html ______________________________________

Ashleyさん(@ashleylovestocook)が投稿した写真 -

フルーツを入れても◎!

彩り大根ミックス、ミックスナッツ、豆のサラダ、サラダチキン(ハーブ)、食パンの5種類です。

まずは下準備。食パン1/2枚は1cm四方に切ってフライパンで乾煎りし、クルトン状にします。サラダチキン1/2個も、手でちぎって食べやすいサイズに。ミックスナッツはキッチンペーパーに挟んで麺棒で上からゴリゴリ押し付けると、食べやすい大きさに砕けますよ。
そして、材料を全てお皿に乗せるとこんな感じ。そうそう、彩り大根ミックスも少し大根が長かったり、レタスが大きかったので、少々カットしたのでした。お皿に空けた後に、きれいなキッチンばさみでザクザク切るというズボラっぷりですが、こんな感じになりました♪
それから混ぜ混ぜして……完成です!

味付けはオリーブオイルと軽く塩コショウしただけですが、サラダチキンや豆のサラダ、ミックスナッツに味がついているので、バッチリ味が決まりました。お好みでバルサミコ酢をかけてもおいしそうです。

というわけで、あっと言う間に3〜4人でシェアできる分量のチョップドサラダができました。筆者はこのあと、1人でランチとして食べましたが、かなりお腹いっぱい! あっと言う間にできるので、休日のブランチにも良いかも♪

具材が一口サイズになっていて、たっぷり食べやすくヘルシーなチョップドサラダ。好みの野菜を使って挑戦してみてくださいね☆

(田中いつき+ノオト)

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